zondag 19 februari 2023

Zesde plaats voor Bouten in Spanje

Foto: Rob Meeuwessen
Mountainbiker Freek Bouten is in het Spaanse Chelva als zesde geëindigd in de gelijknamig GSport Challenge, een internationale MTB-wedstrijd voor junioren.

Wedstrijdverloop
De Venlonaar kwam - vanuit de eerste startrij - sterk uit de startblokken en pakte zelfs de leiding. Na twee van de vijf ronden op het ruige parcours in de provincie Valencia ontstond een kopgroep van zes renners. Die relatief lang bij elkaar bleven. Bij het ingaan van de laatste ronde kwam Bouten als vierde door. Hij had slechts zestien seconden achterstand op de Ekroll. Uiteindelijk finishte hij als zesde. 

Reactie
Freek: "De wedstrijd verliep goed en heb zeker mijn ding kunnen doen. Ook kon ik tot twee ronden van de finish meestrijden voor de overwinning. In de slotfase kreeg ik last van mijn rug en toen ben ik er een beetje doorheen gezakt. Wellicht heb ik een iets te zwaar verzet gereden."

Uitslag Chelva (Junioren M)
1. Hugo Franco Gallego (SPA) 1:03:32, 2.Sivert Ekroll (NOR) op 0:08, 3. Jonas Kind Hoydahl (NOR) op 0:24, 4. Birk Strand Ronnestad (NOR) op 0:30, 5. Joan Mir Mascaro (SPA) op 0:47, 6. Freek Bouten (NED) op 1:23, 7. Rafael Sousa (POR) op 1:28, 8. Nicholas Konecny (USA)op 1:51 (112 vertrekkers).
Fotocredits: Rob Meeuwessen