woensdag 19 april 2023

Top 20 resultaat voor Eva van Agt in Waalse Pijl

De 26-jarige Eva van Agt uit Maastricht werd vandaag 18e in de Waalse Pijl. Een sterke prestatie van de renster uit de Jumbo-Visma formatie. De wedstrijd werd gewonnen door Demi Vollering.

De rensters moesten drie keer de steile Muur van Hoei beklimmen. Bij de tweede passage, op iets minder dan veertig kilometer van de finishlijn, ontbrandde de koers volledig. Vier sterke koplopers sprongen weg, waarna Van Agt de achtervolging moest inzetten.
Reactie van Agt
Ze wist samen met haar twee ploeggenoten de koplopers in te rekenen en zo kwam ze in een prima positie in de de finale. “Nog voordat we begonnen aan de laatste klim op de Muur zat ik weer in de kopgroep. Ik voelde me eigenlijk best goed vandaag en kon mezelf onderweg redelijk goed sparen. In de laatste kilometer had ik helaas niet veel meer over. Ik was blij dat ik de kopgroep nog kon bijhouden", aldus van Agt. En dat was voornamelijk te danken aan het werk van haar ploeggenotes Noemi Rüegg en Teuntje Beekhuis.

Limburgers
De andere Limburgers: Sabrina Stultiens (Meijel) en Pien Limpens (Obbicht) kwamen als 93e en 103e over de streep in Huy.