zondag 13 november 2022

Rémon Delnoije mist power in Zwitserse cross en stapt uit

De lange reis van Mechelen naar Hittnau (bij Zürich) in Zwitserland werd niet beloond. Veldrijder Rémon Delnoije was zaterdag afgereisd om voor de tweede maal in zijn carrière deel te nemen aan een veldrit in Zwitserland. Delnoije bemerkte al snel dat hij de échte power miste om mee te doen voor een redelijke klassering.

Delnoije: “Ik ben uitgestapt na zo’n 35 minuten. Hoewel de warming-up goed aanvoelde, had ik vanaf de start geen kracht in mijn benen. Ik heb in 20 tot 25
e positie wel nog geprobeerd, maar het lukte gewoon niet. In het deelnemersveld zat ik nu ruim achter jongens, die ik moet kunnen hebben. Ik ben daarom gestopt om het niet erger te maken. Je hoop niet dat ik ziek wordt. Drie weken geleden reed ik in Schneidingen naar een mooie zesde plek en behaalde UCI punten. De punten is niet alleen het doel. Het is ook gewoon leuk om ergens anders te crossen, en tegen andere tegenstanders. Maar goed, nu maar herstellen en op naar de volgende week. Dan crossen we weer In Nederland, in Heeswijk-Dinther.”

Resultaten tot nu toe
De resultaten van Delnoije waren dit seizoen prima. De uitslagen op een rijtje: Kleeberg Cross Mechelen, int. (22e), Kleeberg Cross Mechelen, nat. (2e), Berencross en Meulebeke (55e), Heerde (5e), GP Oisterwijk (26e), AlperoseQuer Schneidingen (6e), Nacht van Woerden (15e), Alsemberg (11e) en Koppenbergcross in Oudenaarde (21e).

Delnoije kon gisteren de omloop niet meer verkennen, maar sprak over een cross met wat hoogteverschil, met een enkele steile afdalingen en ook een loopstuk, dat vrij steil omhoog liep. Maar helaas mocht het niet zijn dag zijn. Inmiddels is hij weer op weg naar Mechelen, een autorit van bijna 650 kilometer wacht op hem!