zondag 19 maart 2023

Tegenvaller voor MTB-er Freek Bouten

Mountainbiker Freek Bouten is vandaag in het Zwitserse Gränichen als 46e geëindigd in een wedstrijd voor de UCI Junior Series XCO. De Venlonaar werd als vijfde opgeroepen in een internationaal deelnemersveld van iets meer dan 100 starters. De wedstrijd werd verreden op een omloop van 4,2 kilometer met per ronde 164 hoogtemeters. 

De junioren (U19) moesten vijf ronden afleggen. Het parcours lag er prima bij, al zaten er ook enkele modderige passages in. Bouten vertrok op een vijfde plaats, maar moest snel terrein prijsgeven. Als snel viel hij buiten de top twintig. Twee ronden later zat hij rond een 40e plaats. Omdat hij eind februari tweede was in het Spaanse Banyoles viel deze wedstrijd behoorlijk tegen.

Reactie:
'Gisteren voelde ik me prima en sterk. Vandaag kon ik mijn normale wattages niet halen. Ik weet op dit moment niet hoe het komt. Zo heb ik me nog nooit gevoeld en ik hoop dan ook dat we erachter komen wat de oorzaak is. Ik ga er nu vanuit dat ik in de volgende wedstrijd weer mijn normale niveau kan laten zien', aldus een teleurgestelde Freek Bouten.

Volgende wedstrijd
De volgende wedstrijd is op zondag 9 april in Oldenzaal (eerste wedstrijd van de 3.Nations Cup), startijd 15.15 uur.