vrijdag 27 januari 2023

Michelle Ritzen verkast naar WV Schijndel

Michelle Ritzen is kort geleden overgestapt van het Cycling Team Limburg naar de Wielervereniging Schijndel. De renster uit Grathem fietst nog maar enkele jaren, maar maakt opvallend veel progressie. Begin januari trainde Ritzen voor het eerste mee met de vrouwen van WV Schijndel. Deze worden begeleid door een team met Angelo van Melis, Natalie van Gogh, Rene Broeks en Marco van Esch.

Volgende stap
Ritzen probeert met deze overgang naar de Brabantse wielervereniging een volgende stap in haar wielercarrière te zetten. Haar eerste kennismaking voelde wat onwennig, zeker omdat ze de avond van tevoren pas besliste om de eerste wegtraining te doen. Dit in plaats van de veldrit in Helmond.

De training verliep prima al was het wel vreemd om met oortjes te rijden. Dat was ze niet gewend, maar zo kon ze wel goed communiceren met Angelo van Melis, in de ploegleidersauto. In deze intensieve duurtraining werd ook het waaierrijden geoefend. 'Zo zie ik gelijk dat ik nog veel moet leren en daar heb ik ook zin in. Ook kan ik nu met een groep andere meiden trainen en koersen en dat spreekt me aan', aldus Ritzen.

Mallorca
In februari zal ze afreizen naar Mallorca voor een trainingskamp. In Spanje zullen we dan het wedstrijdprogramma samenstellen. En zal het duidelijk zijn aan welke koersen ik ga deelnemen. 'Ik wil zeker een aantal criteriums rijden om ervaring op te doen. Verder wil ik graag starten in de tijdritten van Limburg Cycling Chrono Trofee', zegt Ritzen.

Veldritten
Zondag zal ik in Venlo mijn laatste veldrit doen voor dit seizoen. Ik hoop natuurlijk het klassement te winnen, waarna ik terug kan kijken op een mooi crossseizoen. Al wil ik de volgende winter ook nationale crossen op mijn programma zetten, in combinatie met de Limburgse crosscompetitie.

Fotocredits: Vic Geerlings & Gerard Keijsers